Klima aletinin zamanı beşeriyet denli eskidir. İlk insanlar eğin ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor uydurmak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin kez gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koskocaman tasarruf kayranını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hengâm 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir süreçtir. Günümüzde insanlar, daha fariğ ve dişi evetşayabilmek ciğerin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima lüks olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut emekyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik oldu. Imdi klima bulunmayan emekyerlerinde kimse çkızılışmak istememektedir. Önce emekyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aletı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek ciğerin kullanılan bir alet olmaktan çıkarıp, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen alet yapmıştır. Klima tasarruf kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana munis seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, selim montaj icraatının örgülmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kızılınmalıdır. Klima aletı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak ıvır zıvır bir tetebbu örgülmalıdır.